Skip to content
Klaudia Iwaszek, Maszynistka Pociągu Metra

Klaudia Iwaszek, Maszynistka Pociągu Metra

Jestem sobie sama szefem. Podejmuję decyzję błyskawicznie i odpowiedzialnie. To dodaje mi pewności siebie.

Klaudia Iwaszek zaczyna opowieść o tym, jak zaczęła się jej przygoda z Metrem Warszawskim. Był to przypadek. – Mój kolega, który pracuje jako dyspozytor w elektrowozowni, powiedział mi, że jest nabór do metra i żebym spróbowała w nim wystartować. Trochę mnie zna, bo chodziliśmy do jednej klasy, więc wiedział, że lubię wyzwania. Wysłałam CV, przyszłam na rozmowę, później były badania, po badaniach egzamin, no i jestem tu, gdzie jestem. Zadowolona bardzo z tego przypadku – dodaje Klaudia Iwaszek.

Podoba mi się to, że jestem, można powiedzieć, sama sobie szefem, ale też to, że mam dużą odpowiedzialność, bo to ja muszę podejmować decyzje szybko i pewnie. To  jest dla mnie budujące.



Czasami nowo spotkani ludzie nie wierzą, kiedy mówi im jaki zawód wykonuje. Pojawia się na ich twarzach uśmiech, niedowierzanie, a dla Klaudii satysfakcja, że w życiu zawodowym robi coś innego niż wszyscy. Dopytują, jak to jest w tunelu, czy zna zakamarki metra, jak ten podziemny system wygląda od środka.



– Próbuję to wytłumaczyć, ale nie da się tego opisać. Tej atmosfery, odpowiedzialności, tego co według mnie robi z tej pracy interesujące wyzwanie.

Z każdym razem, kiedy wjeżdżam do tunelu, myślę sobie, że już za moment będzie następna stacja, że za chwilę trzeba znowu bardzo mocno skupić się, bo jest tłum pasażerów. Są różne sytuacje, musimy myśleć też za innych ludzi, mieć w głowie ułożoną historię, co może wydarzyć się, no i przede wszystkim szybko reagować – mówi Kamila Iwaszek 

Czy zawsze Pani szybko reagowała? – Zawsze. Wydaje mi się, że trzeba to już mieć w sobie podczas przyjmowania się tutaj do pracy, bo to są ułamki sekund, chociażby jakieś awarie, usterki, czy zgłoszenia od pasażerów. I żeby podróżni tego nie odczuwali, należy być gotowym na działanie.

W Metrze Warszawskim są cztery kobiety maszynistki. Piąta przygotowuje się do pracy.



W porównaniu do liczby mężczyzn na tym stanowisku, których jest blisko trzystu, jesteśmy rodzynkami. Ale mam nadzieję, że na tę wyjątkową pracę z czasem skusi się więcej pań.

Gotowy na nowe? Pracuj z nami.

O pracy u nas

Nasz zespół

Kamil Bober

W Metrze Warszawskim jest możliwość rozwoju i awansu, czego jestem doskonałym przykładem.

Kamil Bober

Zastępca Kierownika Działu Remontów

Marzanna Budna

Metro Warszawskie jest godne polecenia. Mnie pozwoliło uwierzyć w siebie.

Marzanna Budna

Specjalista Biura Kontroli Wewnętrznej

Jarosław Gutkowski

Wszystkie wagony, które jeżdżą w metrze przeglądałem. Chyba w każdym coś robiłem. Mam satysfakcję, że również dzięki mnie jest bezpiecznie.

Jarosław Gutkowski

Mechanik Taboru

Klaudia Iwaszek

Jestem sobie sama szefem. Podejmuję decyzję błyskawicznie i odpowiedzialnie. To dodaje mi pewności siebie.

Klaudia Iwaszek

Maszynista Pociągu Metra

Karol Świder

Praca maszynisty pociągu metra jest zawodem, który wyróżnia. Przecież w Polsce jest nas tylko trzystu.

Karol Świder

Inspektor ds. maszynistów

Marta Czajka

Doceniam to, że w Metrze Warszawskim mam stabilność zatrudnienia.

Marta Czajka

Starszy Wartownik Straż Metra Warszawskiego

Wojciech Dudek

Stałe zatrudnienie i stabilizacja są bardzo ważne. W Metrze Warszawskim, przez trzydzieści lat nigdy mi tego nie zabrakło.

Wojciech Dudek

Mistrz Pogotowia Technicznego

Ewelina Groszkowska

Lubię to miejsce. Mam tu już wielu przyjaciół. Byłoby mi ciężko teraz zdecydować się na jakąś zmianę.

Ewelina Groszkowska

Dyżurny Ruchu i Stacji